Landets ledende bedrifter bruker vår ekspertise
Hva noen av kundene sier
Åsne Havnelid
For meg som leder gjennom mange år har utvikling av teamet mitt vært helt sentralt for at vi skulle prestere godt. Det å ha gode komplementære team som utfyller hverandre skaper god dynamikk, og gode prestasjoner. For å få dette til har D-SCOR vært et helt avgjørende verktøy.
Hans Geelmuyden
I Geelmuyden Kiese Skandinavia brukte vi mange informasjonskilder for å rekruttere de beste folkene, men vi brukte D-SCOR for å sette sammen de beste teamene; S som setter i gang, C påpeker avvik, O gjennomfører, og R involverer. Slik økte vi både produktiviteten og kvaliteten på leveransene.
Hilde Vatne
Metoden D-SCOR er treffsikker og svært praktisk anvendbar, både i rekrutteringssammenheng og i team- og organisasjonsutvikling.
Paal Fure
Mange av våre konkurrenter har folk som er flinke, men hva er det som gjør at dentsu vinner mer og er mer lønnsomme? Svaret er D-SCOR.
Jan Thomas
Livet før og etter D-SCOR kan ikke sammenlignes.
Som privatperson og businessmann er verktøyene jeg har fått av D-SCOR helt essensielle. Først og fremst har det gjort meg mye tryggere i møte med mennesker.
Historien om hvordan D-SCOR ble brukt til å hjelpe en butikk til å bli en av de beste i regionen.
D-SCOR ble brukt i en butikk med store utfordringer og dårlige resultater til å bli en av de beste i regionen i løpet av 3 måneder. De brukte profilanalysen til å kartlegge kulturen i butikken. Kunden brukte profilanalysen som grunnlag for å utvikle en prestasjonskultur som ga raske resultater. Butikken ble kåret til en av de beste i regionen i tillegg til at ansattetilfredsheten økte.
Fra utfordringer til suksess i dagligvarebransjen
Slik ble verktøyet brukt i et smelteverk med å gå fra to til tre aktive smelteovner på kort tid.
Et smelteverk brukte metoden for å øke produksjonen uten å ansette flere medarbeidere. Ved å kartlegge bedriftens kultur, ble det satt sammen effektive og komplementære team. Dette sikret at bemanningen alltid kunne dekke ulike typer behov, inkludert rutineoppgaver og uforutsette situasjoner. Dette resulterte i en økning fra to aktive ovner til tre aktive ovner, uten at bedriften måtte ansette flere.
Økt produksjon uten flere ansatte
Hvordan verktøyet ble brukt til å forbedre samarbeidet mellom et byrå og en kunde
Et byrå hadde utfordringer med å samarbeide med en stor kunde. De brukte verktøyet for å forbedre samarbeidet og få til en mer effektiv arbeidsprosess. Verktøyet ble brukt til å kartlegge begge sider av samarbeidet, både byrået og kunden, for å forstå hvor utfordringene lå. Resultatet ble brukt til å optimalisere samarbeidet og forbedre kommunikasjonen. Dette førte til en bedre arbeidsflyt og økt effektivitet som igjen ga et sterkere og mer bærekraftig forhold mellom byrået og kunden.
Optimalisering av samarbeid
Noen eksempler på effekten av vårt arbeid
Våre tjenester er brukt av noen av landets ledende bedrifter
Dentsu Nord Europa
Coop
VM2025 Trondheim
Foreningen Norden
KLP
TV2
Aneo
Foreningen Norden
Trox
JM
Norkart
Washington Mill
Hegnar Media
Lindab
Oppland Fylkeskommune
Opsahl Gruppen
Sem & Johnsen
Stiftelsen Fossumkollektivet
Stendi
Elkjøp
Pil Interiør
Din Oppvekst
Gobi
Jan Thomas Studio
Dagens Næringsliv
Vita
Polestar
Miksmaster
Klynge
OPT
Cofounder
Arta Pluss
Front Innovation
Geelmuyden Kiise
Echoz
P4
Våre kunder siden oppstart
Mowi
Finnfjord
Telenor
Telenor Connection
Norsk Tipping
Sagenehjemmet
Vålerengahjemmet
Sveriges Televisjon
Røde Kors
Tangrystan
Expology
ABC Startsiden
Profilforum
Evokedset
Stiftelsen Hand in Hand
Norkart
Raalab
Relieff
Skiskytter forbundet
Norges Skiforbund
Olympiatoppen
Skiforeningen
Statens veivesen
VM2011 Olso
Elkem
Mediacom
Holmenkollen Skifest
Nordpolen Industrier
Selvaag
Kongsberg Automotive
SAS
Nimi
Franzefoss
Kopervik Shipping
Karmsund Maritim